Anasayfa İçerik Bilim ve Gelecek Dergi tanıtımları Bilim ve Gelecek’in 91. sayısı bayilerde: Evrim ve Enerji

Bilim ve Gelecek’in 91. sayısı bayilerde: Evrim ve Enerji

BG-91-kapak

EVRİM VE ENERJİ

Alâeddin Şenel yazdı: Başlangıçta ruh mu, madde mi, enerji mi vardı? / Yerküre’de cansız ve canlı doğanın evriminde enerjinin rolü / Gerçekleri ve mitoslarıyla enerji karşısında insan / Enerji kaynaklarının evrimi ve toplumsal dönüşüm / Enerji ne kadar, ne için?

Evrensel ‘kıyamet senaryoları’

Prof. Dr. Metin Hotinli ile söyleşi: Güneş, kırmızı dev haline gelip, Merkür’ü ve Venüs’ü yuttuğunda, Dünya’daki yaşamın sonu gelecek mi? Yoksa sonumuzu evrenin derinlerinden gelip Dünyamıza çarpacak bir meteor mu getirecek? Galaksimizin bir ömrü var mı? Evrende insanlıktan izler bırakmamız mümkün mü? Peki, evrenimiz nasıl sonlanacak? Bu her şeyin sonu mu demek?

Matematik ırmağına girmek…

Prof. Dr. Şahin Koçak ile Ahmet Doğan 50 Soruda Matematik’in yayımlanması vesilesiyle söyleşti: “Matematiği birbirinden ayrı, deli deli akan iki nehir olarak düşünüyorum, sonunda kavuşmuş olan. Biri şekillerin, öbürü sayıların nehridir. Her ikisi de somut problemlerden, tabiat tasarımlarından yola çıktı; ama gittikçe bir aksiyomatikleşmeye doğru evrildi. O yapılar çeşitlendi, bugün muazzam bir nehir olarak birbirine karışmış şekilde akıyorlar.”

Ender Helvacıoğlu

Şövalye ruhlu devrimci…

Coşkulu, keyifli bir devrimciydi Kağan Güner. Devrimciliğin tadına varmıştı. Hani bir çocuk nasıl tutkuyla oyun oynar, nasıl güler katıla katıla; işte böyle devrimcilik yapardı. Mutlu bir insandı. Nicelikler değil Nitelikler Dünyasının mutlu insanı…

Sosyalist iktisatçı Aslan Başer Kafaoğlu’nu yitirdik

Yaşam boyu emekçilerin kuramcısı

Aslan Başer Kafaoğlu’nu “Son binyılın en büyük düşünürü: Karl Marx” yazısıyla anıyoruz.

Ali Timuçin

Eskiçağ’ın doğu uygarlıklarında düşünce gelişimleri

Eski doğu uygarlıkları Yunanistan’da düşünce dünyasını büyük ölçüde etkilemiştir. Bu uygarlıkların dünyaya yararcı yönelişi Yunanistan’da bir dönüşüme yol açacak, yararcı düşünce yanında yarargözetmez bir bakışın da gelişmesini sağlayacaktır.

Almanya’daki Fransız Devrimi

Devrim yapmış Fransız halkı devrimcileşmiş ve insanlığa olumlu örnek vermiş, Almanya ise, Devrimden etkilenmekle ve yararlanmakla birlikte, Devrime karşı durmuş, gericileşmiş, bu yüzden, komşusu, hasmı, düşmanı Fransa’yla eşzamanlı gelişme şansını o dönemde kaybetmiştir.

Taylan Karslı

Karşı devrimin Birikim’i

Birikim’in Türkiye solunu Prens Sabahaddin çizgisine konumlandırma arayışları, laikliği ve cumhuriyeti tartışmaya açarak liberal-muhafazakâr çizginin ideolojik zeminini güçlendirme çabaları dönüp dolaşıp bugün AKP’ye ve yeni rejime yedeklendi.

Gül Atmaca

Karışan Suriye ve Nusayriler

Suriye’de nüfusun yüzde 12’sini oluşturan Aleviler (Nusayriler) kimlerdir? Onları diğer inanç gruplarından, özellikle de Sünni Müslümanlardan ayıran özellikleri nelerdir? Suriye tarihinde nasıl bir rol oynadılar?

EVRENLE SÖYLEŞİLER

Richard T. Hammond / Bir uranyum atomuyla söyleşi

BİLİŞİM DÜNYASINDAN

İzlem Gözükeleş / Bulut bilişim?

YAYIN DÜNYASI

Güner Or / 20. yüzyıl edebiyatı ve Fransa’nın asırlık yayınevi: Gallimard

MATEMATİK SOHBETLERİ

Ali Törün / Sonsuzu saymak

GEÇMİŞE YOLCULUK

Aslı Kayabal / Savaş ve arkeoloji

SATRANÇ

Bahar Kürekli / Satranç dünyasının ‘Taçsız Kralı’: Paul Charles Murphy

Bilim ve Gelecek’in yeni sayısında ayrıca, Bilim Gündemi, Yayın Dünyası, Matematik Sohbetleri, Satranç, Briç, Forum, Bulmaca gibi bölümlerde canlı haberler, bilimsel bilgiler, bilim tarihi öyküleri, söyleşiler, kitap tanıtımları ve tartışmalar yer alıyor.