Anasayfa İçerik Bilim ve Gelecek Dergi tanıtımları Bilim ve Gelecek'in 79. sayısı bayilerde: Modern Batı'nın oluşmasında Doğu etkisi İtalyan İslamı (Sicilya)

BG-79-kapakBilim ve Gelecek’in Eylül

sayısı bayilerde!

Modern Batı’nın oluşmasında Doğu etkisi

İtalyan İslamı (Sicilya)

Alp Hamuroğlu yazdı

- Avrupa’nın Endülüs’ten sonra ikinci uygarlık kapısı: Sicilya

- Müslümanlarla birlikte bilim, sanat ve ticaret Sicilya’da

- Norman ve II. Friedrich dönemlerinde Doğu hayranlığı

- Rönesans’ın ve Avrupa’nın oluşmasında Doğu etkisi

İtalyan kültürünün içinde bugüne ulaşmış olan Arap payı, Avrupalı için bilinmez ve kabul edilmez olsa da, görmek isteyen gözler için ortadadır. İtalya, “Roma İmparatorluğu”nun toprağıdır, “Roma” mirasıdır, ancak bunlarla birlikte Arapların da eseridir ve “İkinci Endülüs”tür.

PARANTEZ / Ender Helvacıoğlu

Referandumda ne oylanacak?

Aslında 12 Eylül zihniyetinin pekişmesi anlamına gelen bir pakete “evet” ya da “hayır” diyeceğiz. Türkiye toplumunun iyice sokulmak istendiği bu neo-faşist rejime, ya “devam” ya da “dur” diyeceğiz

Prof. Dr. Haluk Eyidoğan ve Prof. Dr. Murat Balamir

Türkiye’de ve İstanbul’da deprem riskleri

Deprem riski söz konusu olunca risk unsurlarını teknik, sosyolojik, kültürel ve ekonomik yönleriyle bütüncül olarak ele almak gerekir. Genel olarak Türkiye’nin, özel olarak İstanbul’un deprem risk analizi acilen tedbir almayı gerektiriyor.

Ender Helvacıoğlu yazdı

Turan Dursun gerçeği

Turan Dursun, Anadolu’nun aydınlanma sürecini bizzat kendi hayatı içinde tüm keskinliğiyle yaşadı. Yaşamına yoğun dinsel bir ortamda karanlıklar içinde başladı, bu karanlıkları yara yara aydınlandı ve bir aydınlanma kahramanı olarak öldü.

Özgür Narin yazdı

Perelman’ın isyanı ve ispatı üzerine düşünceler

Perelman’ın sunduğu çözümün, geliştirdiği tekniklerin topolojiden öte, kuramsal fizikte, görelilik kuramında ve evrenin yapısı gibi temel konularda önemli açılımlara yol açması beklenebilir.

Prof. Dr. Engin Umut Akaya ile söyleşi

Bilkent’te moleküllerle dans!

“Moleküler makine ve otonom hareketli moleküler makinelerin, bilgi işleyen moleküllerin, tedavi yönü olan moleküllerin bir araya gelebildiği bir sistem yaptığımızda gerçekten de bir moleküler robotik tanımlayabiliriz. Bu bana son derece olası geliyor.”

Özlem Özdemir inceledi

Türkiye’nin ilk popüler bilim dergisi: Fen ve Teknik

Türkiye’de popüler bilim yayımcılığının ilk örnekleri, Avrupa’da eğitim alarak Türkiye’ye dönen genç bilim insanları tarafından verildi. 1940’ta yayımlanmaya başlayan Fen ve Teknik dergisi popüler bilim yayımcılığının ilk örneği olarak kabul edilebilir.

Bilim ve Gelecek’in yeni sayısında ayrıca, Bilim Gündemi, Yayın Dünyası, Matematik Sohbetleri, Merak Ettikleriniz, Ders Arası, Satranç, Briç, Forum, Bulmaca gibi bölümlerde canlı haberler, bilimsel bilgiler, bilim tarihi öyküleri, söyleşiler, kitap tanıtımları ve tartışmalar yer alıyor.